Piagam Pelanggan

Last modified: Disember 6, 2017

Kami berjanji untuk berusaha membangun dan menggalakkan penggunaan sumber dan hasil hutan secara berkekalan melalui penyelidikan, pembangunan dan aplikasi.

Bagi tujuan ini, kami memberi jaminan seperti berikut:

No. Piagam Pelanggan 2017
PP 1 Memastikan 100% tawaran penerimaan perkhidmatan perundingan dimaklumkan kepada pelanggan dalam tempoh 14 hari bekerja daripada tarikh permohonan diterima daripada pelanggan.
PP 2 Memastikan 100% laporan akhir projek dihantar kepada penaja dalam tempoh tiga (3) bulan selepas projek tamat.
PP 3 Memproses pembayaran bil dan invois dalam tempoh 14 hari dari tarikh penerimaan dokumen yang lengkap.
PP 4 Memastikan 100% keputusan perkhidmatan ujian diserah kepada pelanggan dalam tempoh yang dijanjikan.
PP 5 Memastikan 100% laporan pembekalan perkhidmatan diserah kepada pelanggan dalam tempoh yang dijanjikan.
PP 6 Memastikan semua maklum balas berhubung aduan dan pertanyaan pelanggan diberikan dalam tempoh lima (5) hari bekerja.
PP 7 Memastikan semua maklumat terkini di portal FRIM dimuat naik dalam tempoh 24 jam waktu bekerja.
PP 8 Memastikan semua maklum balas berhubung permohonan latihan industri/sangkut diberi dalam tempoh lima (5) hari bekerja.
PP 9 Memastikan maklum balas berhubung semua permohonan sewaan ruang/kawasan/ peralatan diberi dalam tempoh tiga (3) hari bekerja.

Pencapaian Piagam Pelanggan FRIM 2017 (setakat November 2017)

No. Sasaran Pencapaian / Bulanan
Jan Feb Mar Apr Mei Jun Jul Ogos Sept Okt Nov Dis
PP 1 100%; 14 hari 100%  100%  100% 100%  100%  100% 100%  100%   100%  100%  100%
PP 2 100%; 3 bulan Tidak berkaitan
 Tidak berkaitan Tiada laporan akhir yang perlu dihantar  Tiada laporan akhir yang perlu dihantar  Tiada laporan akhir yang perlu dihantar  91.11% Tidak berkaitan  Tidak berkaitan  100%  Tidak berkaitan  Tidak berkaitan
PP 3 14 hari 100%  100%  99%  99%  100% 100% 100%  100%   99.0%  100%  100%
PP 4 100%; tempoh dijanjikan 94%  100%  100% 99.8% 99.9%  96.3% 96.3%  100%   98.0%  100%  100%
PP 5 100%; tempoh dijanjikan 100%  100%  100%  100%  100% 100% 100%  100%   100%  100%  100%
PP 6 lima (5) hari bekerja Tiada aduan diterima  Tiada aduan diterima  Tiada maklumbalas/Aduan diterima  Tiada maklumbalas/Aduan diterima  Tiada maklumbalas/Aduan diterima  Tiada maklumbalas/Aduan diterima Tiada maklumbalas/Aduan diterima  Tiada maklumbalas/Aduan diterima 100%  100%  100%
PP 7 24 jam waktu bekerja 100%  100%  100%  100%  100%  100% 100%  100%   100%  100%  100%
PP 8 lima (5) hari bekerja 100%  100%  100%  100%  100%  100% 100%  100%   100%  100%  100%
PP 9 tiga (3) hari bekerja 100%  100%  100%  100%  100%  100% 100%  100%   100%  100%  100%


Piagam Pelanggan 2016

No. Sasaran Pencapaian / Bulanan
Jan Feb Mar Apr Mei Jun Jul Ogo Sept Okt Nov Dis
PP 1 90 % 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100%
PP 2 100 % Pelaporan dibuat pada Bulan Mac Pelaporan dibuat pada Bulan Mac 33% Pelaporan pada Jun Pelaporan pada Jun 28.57% Pelaporan pada Bulan September Pelaporan pada Bulan September 57.4% Pelaporan pada bulan Disember Pelaporan pada bulan Disember 57.4%
PP 3 14 hari 99% 99% 99% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100%
PP 4 95 % 100% 96% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100%
PP 5 95 % 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100%
PP 6 < 5 hari 100% Tiada maklumbalas/Aduan diterima Tiada maklumbalas/Aduan diterima Tiada maklumbalas/Aduan diterima Tiada maklumbalas/Aduan diterima 100% 100% 100% Tiada aduan diterima 100%
100% Tiada aduan diterima
PP 7 < 24 jam 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100%
PP 8 < 7 hari 90.90% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100%
PP 9 < 3 hari 100% 91% 100% 100% 100% Tiada tempahan diterima 100% 100% 100% 100% 100% 100%

4.7 (93.33%) 3 votes
Print Friendly, PDF & Email

.

Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia (FRIM),
52109 Kepong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia.
G : 3.2464539,101.643837
T : 603-62797000
F : 603 62731314
E : feedback@frim.gov.my

.

Jumlah pengunjung:

wordpress counter sejak 23 Jun 2014

Paparan Terbaik : Firefox 15+, Internet Explorer 10+, Chrome 3+
Resolusi : 1280 X 1024, Responsive

.

frim-iso frim-5s frim-ipv62 frim-1malaysia frim-mygov frim-msc frim-mampu frim-nre
Font Resize
Contrast