Skip to content
FacebookTwitterInstagramYouTubeTiktok
  • Soalan Lazim
  • Hubungi Kami
  • Aduan dan Maklumbalas
  • Peta Laman
  • Staf FRIM
    • Log Masuk Infocenter
    • Webmail MyGovUC 2.0
  • Bahasa lain
  • English
Forest Research Institute Malaysia (FRIM) Logo Forest Research Institute Malaysia (FRIM) Logo
  • UTAMA
  • TENTANG KAMI
  • FOKUS R&D
    • Perhutanan dan Alam Sekitar
    • Bioteknologi Perhutanan
    • Biodiversiti Hutan
    • Keluaran Hutan
    • Hasilan Semula Jadi
  • DIREKTORI
    • Direktori Pengurusan
    • Direktori Staf
  • PERKHIDMATAN
    • Perkhidmatan Teknikal

    • Inovasi dan Komersialisasi

    • pcs

      Pensijilan Produk

    • Perkhidmatan Lain
      • Pusat Teknologi Herba
      • Perkhidmatan Perundingan
      • Sewaan Kemudahan & Rekreasi
      • Perpustakaan
      • Tanggungjawab Sosial Korporat
  • PENERBITAN
    • Maklumat Umum
    • Journal of Tropical Forest Science (JTFS)
    • Pengumuman Buku Baharu
    • Buku
    • Buletin FRIM in Focus
    • Laporan Tahunan
  • TARIKAN
    • Maklumat untuk Pelawat
      • Tiket Kemasukan
      • Panduan PelawatPenting
      • Kod Tingkah Laku Pelawat di Kampus FRIM
    • Wajib Lawat!
      • Jejantas RimbaTarikan Baharu
      • ArboretaTutup
      • Galeri PenyelidikanTutup
      • Rumah Tradisional MelayuTutup
      • Kawasan Tanah LembabTutup
      • Kayu BersilikaTutup
    • Aktiviti Alam
      • Berkhemah di Kem Perah
      • Kembara di Denai Alam
      • Berkelah di Sg KrohTutup
      • Aktiviti AlamTutup
    • Taman di FRIM
      • Taman Botani Kepong
      • Taman EtnobotaniTutup
      • Warna-Warna FRIM
  • HUBUNGI KAMI
    • Alamat
    • Peta kampus
    • eMaklumbalas
    • Soalan Lazim
  • UTAMA
  • TENTANG KAMI
  • PERKHIDMATAN
    • Perkhidmatan R&D
    • Inovasi dan Komersialisasi
    • Pensijilan Produk
    • Perkhidmatan Lain
      • Pusat Teknologi Herba
      • Perpustakaan
      • Tanggungjawab Sosial Korporat
  • PENERBITAN
    • Maklumat Umum
    • Journal of Tropical Forest Science (JTFS)
    • Pengumuman Buku Baharu
    • Buku
    • Buletin FRIM in Focus
    • Laporan Tahunan
  • TARIKAN
    • Maklumat Untuk Pelawat
      • Panduan Pelawat
      • Tiket Kemasukan
      • Kod Tingkah Laku Pelawat di Kampus FRIM
      • Sewaan Kemudahan & Rekreasi
    • Wajib Lawat
      • Jejantas RimbaTarikan Baharu
      • Arboretum
      • Galeri Penyelidikan
      • Rumah Tradisional Melayu
      • Kawasan Tanah Lembab
      • Kayu Bersilika
    • Taman di FRIM
      • Taman Botani Kepong
      • Taman Etnobotani
    • Aktiviti Alam
      • Berkhemah di Kem Perah
      • Kembara di Denai Alam
      • Perkelahan di Sg Keroh
      • Lain-lain Aktiviti Alam
  • HUBUNGI KAMI
    • Peta kampus

Piagam Pelanggan

Home>Tentang Kami>Piagam Pelanggan
Piagam Pelangganadmin2023-05-03T10:28:37+08:00
  • Pengenalan
  • Perutusan KP
  • Keanggotaan Institut
  • Pengurusan Tertinggi
  • Sejarah FRIM
  • Carta Organisasi
  • Piagam Pelanggan
  • Sistem Pengurusan Kualiti
  • Stesen Penyelidikan FRIM
  • Anugerah & Pengiktirafan
  • Anak Syarikat – FRIM Inc.
  • Piagam Pelanggan

  • Pencapaian

  • Arkib

  • Piagam Pelanggan

Kami berjanji untuk berusaha membangun dan menggalakkan penggunaan sumber dan hasil hutan secara berkekalan melalui penyelidikan, pembangunan dan aplikasi.

No. Piagam Pelanggan 2023
PP1 Memaklumkan keputusan kelulusan menjalankan projek perundingan dalam tempoh 5 hari bekerja kepada syarikat terbitan FRIM Incorporated dan pegawai penyelidik terbabit.
PP2 Memastikan 100% laporan akhir projek dihantar kepada penaja dalam tempoh 3 bulan selepas projek tamat.
PP3 Memproses pembayaran bil dan invois dalam tempoh 14 hari bekerja dari tarikh penerimaan dokumen yang lengkap.
PP4 Memastikan 100% keputusan perkhidmatan ujian diserahkan kepada pelanggan dalam tempoh yang dijanjikan.
PP5 Memastikan 100% laporan pembekalan perkhidmatan diserahkan kepada pelanggan dalam tempoh yang dijanjikan.
PP6 Memastikan semua maklum balas berhubung aduan dan pertanyaan pelanggan diberikan jawapan dalam tempoh 5 hari bekerja
PP7 Memastikan semua maklumat terkini di portal FRIM dimuat naik dalam tempoh 24 jam waktu bekerja.
PP8 Memastikan semua maklum balas berhubung permohonan latihan industri/sangkut diberi dalam tempoh 5 hari bekerja.
PP9 Memastikan maklum balas berhubung semua permohonan sewaan ruang/kawasan/ peralatan diberi dalam tempoh 3 hari bekerja.
PP10 Memastikan 100% bahan jualan diserah kepada pelanggan dalam tempoh yang dijanjikan.
  • Pencapaian

Pencapaian Piagam Pelanggan FRIM 2023 (setakat April)

No. Sasaran Pencapaian / Bulanan
Jan Feb Mar Apr Mei Jun Jul Ogos Sept Okt Nov Dis
PP 1 100%; 5 hari 100% 100% 100% 100%                
PP 2 100%; 3 bulan Tidak Berkaitan Tidak Berkaitan Tidak Berkaitan 100%                
PP 3 14 hari 99% 100% 100% 100%                
PP 4 100%; tempoh dijanjikan 100% 100% 100% 100%                
PP 5 100%; tempoh dijanjikan 100% 100% 100% 100%                
PP 6 lima (5) hari bekerja 100% 100% 100% 100%                
PP 7 24 jam waktu bekerja 100% 100% 100% 100%                
PP 8 lima (5) hari bekerja 100% 100% 100% 100%                
PP 9 tiga (3) hari bekerja 100% 100% 100% 100%                
PP 10 100%; tempoh dijanjikan Tidak Berkaitan Tidak Berkaitan Tidak Berkaitan 100%                
  • Arkib

Pencapaian Piagam Pelanggan FRIM 2022 

No. Sasaran Pencapaian / Bulanan
Jan Feb Mar Apr Mei Jun Jul Ogos Sept Okt Nov Dis
PP 1 100%; 5 hari 100% 100% 100% Tidak Berkaitan 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% Tidak Berkaitan
PP 2 100%; 3 bulan Tidak Berkaitan Tidak Berkaitan 100% Tidak Berkaitan Tidak Berkaitan 86.7% Tidak Berkaitan Tidak Berkaitan 85.7% Tidak Berkaitan Tidak Berkaitan 92%
PP 3 14 hari 99% 100% 100% 99.8% 93.9% 98.4% 99.1% 97.8% 100% 95% 100% 99%
PP 4 100%; tempoh dijanjikan 100% 100% 95% 99% 99% 100% 98% Tidak Berkaitan 100% 100% 99% 99%
PP 5 100%; tempoh dijanjikan 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100%
PP 6 lima (5) hari bekerja 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100%
PP 7 24 jam waktu bekerja 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100%
PP 8 lima (5) hari bekerja 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100%
PP 9 tiga (3) hari bekerja 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100%
PP 10 100%; tempoh dijanjikan Tidak Berkaitan 100% 100% Tidak Berkaitan 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100% 100%
  • <p>Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia (FRIM), <br />52109 Kepong, Selangor Darul Ehsan, Malaysia. </p>
  • 3.235339, 101.634269
  • +603-6279 7000
  • +603-6273 1314
  • feedback[at]frim.gov.my<br> frim_enquiry[at]frim.gov.my
  • Waktu Urusan Kerja:<br> Isnin – Jumaat : 8.00 a.m. – 5.00 p.m.
  • Taman Botani Kepong :<br> Isnin – Khamis : 7.30 a.m. – 7.00 p.m.<br/> Sabtu – Ahad dan cuti umum : 7.00 a.m. – 7.00 p.m.
  • Jejantas Rimba :<br> Sabtu – Khamis : 8.30 a.m. – 3.30 p.m.<br> Jumaat – Ahad : 8:30 p.m. – 11:00 p.m.
9413326
since 23 Jun 2014
frim-iso frim-iso

frim-ipv62 frim-mygov frim-msc

frim-mampu
  • Penafian
  • Dasar Keselamatan
  • Dasar Privasi
  • Dasar Web
  • Soalan Lazim
  • Hubungi kami
  • Peta Laman

Paparan terbaik : Firefox 15+, Internet Explorer 10+, Chrome 3+. Resolusi monitor: 1280 X 1024, Responsive Design
© 2018 Institut Penyelidikan Perhutanan Malaysia. Hakcipta terpelihara. Versi 6.

Toggle Sliding Bar Area
  • PAUTAN PANTAS
    • eMaklumbalas
    • Perkhidmatan Dalam Talian
    • Sewaan Kemudahan & Rekreasi
    • Data Terbuka Kerajaan
    • Keratan Akhbar
    • Video
    • Audio
    • Soalan Lazim
  • Piagam Pelanggan
Page load link
Accessibility by WAH
  • myFlora
  • FRIM PCS
  • FRIM INC
Go to Top